söndag 20 maj 2012

Sommarsöndag

Idag fick jag verkligen sommar-feeling, inte jättefint väder men ändå så härligt varmt! Ingen jacka behöver man knappt längre, det är så skönt! Det blir inte heller riktigt lika stort projekt att gå ut med barnen här hemma, eller ja ibland händer ju alla möjliga saker såsom bråk om det ena och det andra, en har bajsat eller en springer in med skorna på... Nu är det drygt en månad kvar tills man har semester, ska ha sex veckor ledigt och då ska jag bara sitta still på en stol och BARA vicka på tårna! Eller inte... Känns knappt att man är ledig vissa dagar man är hemma. Det är fullt ös HELA TIDEN och man försöker att lösa konflikter stup i kvarten. Får hoppas den "fasen" går över innan sommaren!

Igår fick jag i alla fall en stunds avkoppling, då barnens farmor passade barnen. Så vad gjorde jag? Stressade runt. Man är SÅ van vid att vara så effektiv som möjligt, så att jag knappt vet något annat! Åt en snabb lunch, gjorde mina ärenden och var färdig alldeles för snabbt. Sen kunde jag inte låta bli att åka till barnen. SUCK!

3 kommentarer:

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Hehe jo jag kommer in i mina perioder :) Cheesecake är så otroligt gott också juh, dock har jag inte gjort nån på väldigt länge :)
Kanske blir en ikväll, eller om jag gör någon annan rulltårta kanske :)

Petra-tvillingmamma sa...

Idag hade vi jätte varmt! Har suttit ute hela dagen i bikini :)

Ja imorgon är det dags, ska bli intressant!

Maria - mamma till ps-trillingar plus två! sa...

Ja det känns ju igen att stressa trots att man hade kunnat njuta av tiden som barnledig och ta det lugnt istället. Konstigt - men det är väl så som mamma! :-)

Visst är det härligt nu när det blir varma sköna dagar så man slipper alla tjocka kläder! Underbart!

Kram