tisdag 8 maj 2012

LISTA

Blev så inspirerad av Ciccis lista, så jag härmas och skriver en jag också!

1. Vad var det värsta som hände under förlossningen?
Jag gjorde ju planerat snitt, så själva "förlossningen" var ju inte så dramatisk. Dock blev ju följderna lite MER dramatiska. Allt gick bra med barnen och så, dock blödde jag nästan 3 liter efteråt. Det var akutlarm, massa läkare, slangar hit och dit, mediciner och det värsta var ju att jag inte fick vara med barnen såklart. Läkarna sa vid upprepade tillfällen, att OM jag inte bott i Sverige skulle jag garanterat inte överlevt. Något dygn senare fick jag dessutom en infektion.

2. Och det bästa (förutom att bebisarna kom ut)?
Att jag inte hade ONT. Förutom att jag hade lite jobbigt med andningen och ont i bröstet, pga bedövningen, kände jag ju ingenting.

3. Hur startade din förlossning?
Eftersom jag hade planerat snitt pga att båda barnen låg i säte/tvärläge, så startade det väl när kirurgen började skära?!?

4. Vad hade ni aldrig klarat er utan under spädbarnstiden?
Mina systrar har tre+två barn tidigare, vilket har betytt av vi har ärvt HUR mycket som helst av dem. Kläder, spjälsängar, bilbarnsstolar you name it. Vi har haft det knapert under LÅNG tid och detta har varit helt ovärderligt, att slippa så många STORA utgifter. 

5. Saknade du magen efter att den försvunnit?
Hm, nej den var verkligen ENORM så det var skönt att den var borta. Dock saknar jag magen nu, speciellt efter jag träffat min gravida kompis!

6. Tyckte du att dina bebisar var fina/söta första gången du såg dem?
Ja de var de finaste i världen, men det tycker väl alla föräldrar om sina barn...

7. Vart sover era barn?
De sover i egna sängar i eget rum, det har de gjort sen de var 4 månader ungefär. 

8. Hur har ni delat/gjort med föräldraledigheten hos er?
Jag har tagit ut mest av våra dagar, men sambon har varit hemma väldigt mycket även om han inte tagit ut dagar. 

9. Vad är det bästa med att vara förälder?
Jag älskar att ha barn och en egen familj! Man kan sitta och bara titta på sina barn HUR länge som helst och hjärtat fylls av SÅ mycket kärlek!

2 kommentarer:

Erica sa...

Jag gillar ditt svar på nr 9. Det är sååå sant. Helt underbart! =)

Fnulan sa...

Vilka härliga frågor OCH svar =)