fredag 9 december 2011

TGIF!















Barnen de verkligen ÄLSKAR paketkalendern! De blir alldeles tossiga när de får paketen och blir överlyckliga för vad de än får. En dag fick de ballonger och de leker med dem varje dag nu. De slår till dem så de flyger iväg, sparkar dem framför sig eller går de bara runt med dem i famnen. Som sagt så är det inga avancerade (eller dyra) grejer vi har hängt i deras kalender. I dagens paket ligger t.ex. pepparkakor (det har de fått en annan dag också).  


Idag är jag helt allena med barnen. Sambon jobbar och sen ska han direkt iväg för att hjälpa sina vänner att flytta. Egentligen var det meningen att min kompis skulle komma hit ikväll, men hon blev tyvärr sjuk. Och för en stund sedan upptäckte jag att Signe hade feber. Så vi får väl se hur den här dagen blir. Nu ligger båda i alla fall och sover.


Nu är det snart måndag, det ser jag verkligen fram emot. Då kommer nämligen vår Mathems-kasse. Jag vann ju den för ett tag sen! Här vann jag den! Det är spännande att se hur det funkar och det ska bli sååå skönt att slippa komma på maträtter!! 


Imorgon är det dags att göra stan osäker. Då ska hela familjen inkl. monstertruck shoppa julklappar. Inte helt enkelt med vagn, så eventuellt får någon av oss vänta utanför med barnen... Hoppas att vi hittar alla klappar som ska köpas då, så vi slipper åka in fler gånger!


Nu ska jag dricka te och äta lussekatter! :-D

1 kommentar:

Fiffi sa...

Vad är det för paketkalender?
Hoppas ni får en superfin helg nu. Kram!!