söndag 11 december 2011

3e advent

Nu är jag faktiskt klar med alla julklappar! Riktigt skönt, jag var mycket senare ute än vad jag brukar vara. Det var nog lika bra att jag åkte själv, stan fullkomligt kryllade av människor. Man fick nästan köa för att komma ut ur affärerna, så jag är ganska glad att jag inte hade den stooora vagnen med mig!

Idag har vi varit en snabbis på julmarknad. Riktigt mysigt och det kändes juligt, men snön saknas ju förstås. Det var på marknaden vi mötte Rudolf... :-D 
Men det enda som fick följa med hem från marknaden var en gran (!). Vi har varit i valet och kvalet. Ska vi ha gran alls? Ska vi ha en som bara bor på balkongen? Eller ska vi ha en inomhus? Kruxet är ju att vi inte kommer att vara hemma över julen. Men nu bestämde vi oss för att vi SKA ha en gran och den SKA stå inomhus, klädd och fin. Jag vill ju att barnen ska få uppleva den. Sen kan det ju hända att barnen kommer att riva den och det som är mest troligt är att den är heldöd när vi kommer hem efter jul. Men då har de i alla fall fått beundra den innan...

Signe smaskar på en lussekatt

2 kommentarer:

♥ Sojka ♥ sa...

Ja det är ju bara att testa dig fram! Hoppas du hittar något bra. Testa båda kanske och sen är det ju bara till att ta bort det man inte använder. :)
Kramis!

Fiffi sa...

Vad duktig du är! Själv har jag betat av ca 3-4st julisar på listan.