lördag 17 december 2011

Barbequekyckling med majs och avokadoröra

Barbequekyckling med majs och avokadoröra

Femte och sista (hur f-n ska vi kunna vara utan detta?!?) middagen från Mathem.

Dagens omdöme: Jag säger njaa. Detta var nog den sämsta rätten av de fem, tyckte både jag och min sambo. Barnen säger inte så mycket alls, inte mycket mat som går ner där... Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som var fel, mer än att det bara smakade okej. Det som var positivt var att Mathem skickade med ett extra kilo (!) kyckling! Var inte det generöst? Men vi kommer nog att laga en annan rätt med den kycklingen...

Jag tänkte att jag skulle lägga upp mitt helhetsomdöme om Mathems familjematkasse sedan, men det blir nog inte förrän imorgon.

Det har varit mycket mat- och bakbloggande nu sista dagarna känner jag... 
Imorgon ska vi iväg på fjärde advents-mingel hela familjen, tänkte ta med mig en fin påse med pepparkakskola att ge till värdarna! Man får ju inte vara dum och jag tror att en sådan present är mer värt än mycket annat. 

Hoppas ni har en trevlig lördag!


Inga kommentarer: