torsdag 1 december 2011

1 december

Jaha nu är också jag fast i Wordfeud-träsket! Jag tänkte bara att jag skulle prova, men sen startade jag bara fler och fler spel. Det var ju riktigt kul!! Men det är väl därför det är så populärt, antar jag. Det som är bra är ju att man spelar över en lång tid, men kan gå in och lägga ett ord och sen gör man annat. Perfekt.
Igår var jag iväg hela kvällen lång. Jobbet hade bjudit med mig på asiatisk buffé och teater. Det var roligt att komma iväg, träffa kollegor och ha det allmänt trevligt. Det bästa var nog bara att få prata med andra människor..;-)
Idag skulle ju tjejernas paketkalendrar vara färdiga, men jag har inte alls hunnit med. Jag får hänga lite efter hand. De får i alla fall öppna de första paketen ikväll när sambon också är hemma. Jag kan avslöja att i dagens paket ligger pixiböcker, men säg det inte till någon! ;-) Jag får fota kalendrarna sen när vi hängt upp dem!
Ja just det! Jag höll nästan på att glömma (konstigt nog). Igår kom det där viktiga brevet som jag länge väntat på...brevet som skulle tala om OM barnen fått förskoleplatser och VAR.
Jag blev så glad när jag såg kuvertet och spänd på vad som stod. Tji den lycka som varar... Jag läste och grinade... De har fått plats på ett ställe (det är egentligen ingen förskola) där de ska vara ungefär ett halvår, sen ska stället RIVAS!!! Och då ska barnen flyttas över till andra förskolor. Jag måste ringa någon ansvarig för den där "förskolan". Jag ser ju framför mig ett fallfärdigt hus med spikar som står ut och radonet som "pyr" (eller vad det nu gör). Jag ringde däremot förvaltningen och de sa att jag nog inte har något annat val än att tacka ja till de här platserna. Babyboom betyder FÖR mycket barn för FÅ förskolor. 
Nej nu ska jag nog dricka lite glögg, så att jag blir på lite bättre humör!




Astrid och Signe hemma hos farmor. Vill ju att mina världens bästa tjejer ska gå på världens bästa förskola! Så det så! ;-)

1 kommentar:

Vilahamn sa...

Hej! Tack för kommentaren på bloggen. Trist att det är många som verkar ha "otur" med förskola. Jag har i allafall bestämt mig för att inte nojja över problem som ännu inte finns. Det är bättre att ta tag i problemen då de ev uppstår. Det blir kanske bra tillslut trots allt. Jag håller tummarna för er också. Kramar!