söndag 18 december 2011

Mathem

Så hur har jag då upplevt Mathem och familjematkassen?

Jo, konceptet att få hem matvaror och recept är nog vår grej faktiskt. Vi brukar ha ganska svårt att komma på olika rätter och får nästan ångest bara av det. Sen ska det handlas och fixas. För oss är det mycket värt bara att "någon" bestämmer vad vi ska äta. Sen sparar det ju en massa tid och det har man ju inte obegränsat av, och det kommer vi att ha ännu mindre av när det ska jobbas och barnen går på förskolan... OM det inte hade varit så att vi är i en liten ekonomisk kris just nu hade vi lätt fortsatt med matkassarna. LÄTT!

Maten då? Jag tycker maten var bra, mycket ekologiskt och det var generöst (kycklingen fick man ju till och med ett extra kilo av). Rätterna var goda, sen är ju det en fråga om tycke och smak och det är ju svårt att tillfredsställa alla smaker. Recepten var enkla att förstå sig på. Det jag kan tycka var lite konstigt, var att det skulle rullas köttbullar, falafel och laxbiffar samma vecka och att det var tre olika kalla såser samma vecka. Men gott var det ju! Alla rätterna räckte gott och väl, det har blivit ganska många rester. Sen är ju inte våra barn några matvrak just nu och rätterna är ju beräknade på fyra personer (har jag för mig i alla fall).
Om ni är intresserade av recepten så finns de här!

Jag har mest gott att säga om Mathem! Sen finns det ju nu för tiden en helt uppsjö av matkassar, och jag har ju bara testat Mathem. 

Inga kommentarer: