måndag 21 november 2011

Måndagens aktiviteter

Barnen sover och jag sitter och surfar lite. När de vaknar ska vi iväg och göra lite ärenden. Bland annat ska jag skicka iväg mina fina Sorel-kängor. De var aningens för stora, så jag måste gå ner en storlek och är då tyvärr tvungen att ta ett par svarta istället. De är snygga de med, men jag ville hellre ha bruna. Men men.


Ikväll ska jag iväg på en föreläsning med jobbet. Det ska bli kul och träffa alla, men även att få göra lite annat. Det är ju snart dags att börja jobba igen, så man får ju börja programmera om hjärnan lite :-).


Vi tog vår första tur med våra "nya" bil igår, helt sjukt vad mycket plats de där förbannade bilbarnstolarna tar. Kan de inte komma på en bättre lösning?? Man måste ju typ ha en limousin för att man ska sitta bekvämt!


För ett tag sedan beställde jag en almanacka härifrån. Idag kom den och den är jättefin! Jag valde att sätta ett fotografi på Signe & Astrid på framsidan och alla födelsedagar är förtryckta. Superproffsigt! Detta året har jag faktiskt levt helt "almanacks-löst" (egentligen inte, har ju en hängande på väggen hemma). Men jag ska ju börja jobba i januari och då behöver jag ju absolut en! Man kan ju använda kalendrar i mobilen nu för tiden, men än så länge har jag ju ingen smartphone (men ska köpa en Samsung galaxy SII så fort jag får råd). Känner jag mig rätt så kommer jag nog fortsätta vilja skriva i en riktig kalender ett tag till! 


Ja det blev ett väldigt blandat inlägg det här. Nu ska jag ta upp kidsen. Au Revoir.

Inga kommentarer: