tisdag 5 juni 2012

Förskoleavslutning och mingelproblem

Idag var det dags för sommaravslutning på flickornas förskola (de går ju dock där några veckor till). Det innefattade både "mingel" och fika. Fy sjutton vad jag tycker sådant är jobbigt!! Jag skulle VILJA vara så social som alla andra verkar vara, men jag känner mig så malplacerad. Det som är extra jobbigt är att ju mer tyst jag är, desto mer "utanför" blir jag och det känns verkligen som att ALLA andra föräldrarna känner varandra väl. Jag MÅSTE verkligen jobba med det här, för att jag vill inte föra över det här på mina barn. Det är ju dessutom viktigt att barnen känner att DE vågar leka med andra barn och då ingår det ju för föräldrarna att prata med varandra. Jag vet ju inte heller hur andra uppfattar mig, jag HOPPAS verkligen att jag inte uppfattas snorkig eller liknande för det är jag verkligen inte. Jag blir bara så osäker och vet inte vad jag ska säga. Jag kan tillägga, att i andra sammanhang, som jag känner mig hemma/säker i, är jag ALLT annat än blyg. Konstigt det där! 

Än så länge verkar de INTE ha några "sociala" problem. De fullkomligt ÄLSKAR förskolan ,
tar kontakt med andra barn och hälsar på ALLA vi möter!

1 kommentar:

Erica sa...

Ja, det där är inte lätt! Blir också tyst om jag känner att jag inte "passar in". Men det har blivit bättre på senare år. Och samma som dig så är jag absolut inte sån, där jag känner mig säker. Jag har fått höra dock att jag uppfattas/ har uppfattats som dryg och att folk inte har vågat prata med mig och att dom tror att jag inte gillar dom? Hm.., så därför har jag verkligen försökt bättra mig. =)

Jo, den gula flaskan heter Vim! Eller nä, Jif heter den nu för tiden. Går inte att använda på allt då det är lite slipmedel i,så tex målade ytor är inte att rekommendera, men bra är det!