söndag 25 september 2011

Pyssel och baksöndag

Idag har varit en bra dag. Inga febriga ungar, dock är de ju i en gnällig fas så det slapp man ju inte undan. Vet inte om det är fler tänder på gång, borde ju vara det. Fortfarande är det så att båda bara har två i underkäken, det är ju inte hållbart i längden ;-). Men det var en bra dag iaf. I förmiddags bakade jag 2 bröd! Tänkte lägga upp receptet sen, för det är såå gott! Vi var även och lekte i lekparken. Det är så roligt när de kan rör sig mer fritt (är ju ibland jobbigt också förstås, men mest roligt) och välja själva vad de vill leka med. Astrid skulle nog kunna tänka sig att sitta på en sån där gungande häst heeela dan, men eftersom jag måste hålla i henne när hon gör det, så blir det inte så och då blir förken ARG. Signe går mest runt, spanar på andra barn och vill gärna hitta på bus. 
När barnen senare sov sin eftermiddagslur satte jag mig för att pyssla lite. Jag har en fablesse (heter det så?) för pärlplattor! Jag planerar att göra namnskyltar att hänga på barnens dörr. Ett annat pyssel jag gillar är korsstygn, men det är ju ganska likt pärlplattor egentligen...
Jag tycker det är lättare att först "skriva" namnet och sedan "skriva" samma spegelvänt.
Just nu experimenterar jag mest, kanske lägga en vit ram runt?
Hm jaja jag får väl visa slutresultatet sedan. Astrids har jag gjort tvärtom, alltså grön text på röd bakgrund.



Inga kommentarer: