tisdag 13 september 2011

Oväntat besök...

Igår hände det en lustig sak...
Jag höll på att ge barnen kvällsmat i köket, när jag plötsligt hörde ytterdörren slitas upp. Min första tanke var att min sambo, av någon anledning, kommit hem tidigare från jobbet (han jobbade kväll). Så var inte fallet... När jag kom till hallen var en gammal, med betoning på gammal, tant på väg in i hallen. Hon var endast klädd i en lite topp och en gigantisk blöja (!). I handen bar hon några handdukar. Jag sa "hej" och tittade frågande på henne, hon sa "hej" och fortsatte in i hallen. Jag sa att hon nog kommit fel, då svarade hon, som om det var det mest självklara i världen, "jag ska bara tvätta av handdukarna här, som jag kissat ner". Till slut, men det tog ett tag att övertyga henne om att det inte var hit hon skulle, gick hon iväg fnittrande och sa "tänk så tokigt det kan bli". Jag hörde sen när hon gick att hon mötte någon i porten och utbrast glatt "hej hej" där hon gick halvnaken med en stor blöja på sig och nerkissade handdukar i handen! 
Kan tillägga att vi har ett ålderdomshem i föreningen och att vi hädanefter låser dörren! :-D

Inga kommentarer: