fredag 5 augusti 2011

Dåtid: Dagarna på BB

Jag var ganska mör dagarna efter förlossningsdagen. När jag väl var uppe på benen kunde jag bara gå dubbelvikt...Pga allt hade jag fortfarande dropp, fick ta mediciner kontinuerligt under dygnet, tempen skulle tas, pulsen kollas, andningen räknas med mera. Detta betydde att, förutom att man var vaken pga barnen, kom en sköterska in flera gånger varje natt och höll en vaken. Så sov gjorde man sällan. Amningen funkade inte som den skulle, det tog nästan en vecka innan mjölken rann till. Barnen gick heller inte upp i vikt som de skulle, det medförde att vi fick använda mjölkersättning utöver amningen. Jag började redan på BB att dubbelamma, problemet var att matningarna tog så lång tid. De kunde ligga och amma i över en och en halv timme och sen skulle de ha ersättningen - och tre timmar efter var det dags igen. Vi var kvar på BB i sex dagar, personalen tyckte nog att vi skulle stanna lite till men det var vi som ville hem.

Mina små älsklingar några dagar gamla

Inga kommentarer: