söndag 5 augusti 2012

Nutella cakepops - tips någon?


Jag har provat att göra cakepops för första gången, och trots att de blev goda så känner jag att jag misslyckades något. Jag berättar helt enkelt hur jag gjorde och vad jag tyckte gick fel, så kanske någon kan komma med tips! Jag gjorde en kladdkaka först, som jag sedan malde ner efter den kallnat. Jag hade i nutella så att det blev en kladdig smet. Jag rullade bollar som fick stå i kylskåp. Här gjorde jag nog det första misstaget, jag glömde helt enkelt bort att sätta pinnar i och ställa dem upp och det medförde ju att bollarna blev platta. I alla fall så smälte jag lite vit choklad, doppade pinnen i det och stack i bollarna. Här kom jag också på att de inte skulle ligga ner, så jag försökte göra dem runda igen och ställa i glas. In i kylen igen. Nu smälte jag resten av den vita chokladen. Men den blev VÄLDIGT klumpig och det var OMÖJLIGT att doppa bollarna. Jag fick ösa med en sked och bollarna började då lossa från pinnen. Vilket fick till sin följd att de inte kunde stå upp. Ja längst ner ser ni resultatet. Vitklumpiga, men som sagt goda. Har ni några tips? Både vad man ska göra för att den vita chokladen inte ska vara så klumpig och för att inte bollarna ska glida av pinnen?

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Jaa vi längtar massor redan tills vi ska flytta =)

Har inga tips att ge, har ej provat att göra sådana själv ännu.

Ha en fortsatt bra dag, kram.

Fröken M sa...

Åh jaaa !!
Jag fick verkligen en helt fantastisk dag igår !
Jag hade konstant roligt från 8 på morgonen till halv 3 i natt och mina vänner hade verkligen gjort sitt yttersta för att göra dagen perfekt !!
En sån möhippa önskar jag att ALLA fick uppleva :)

Anonym sa...

Mmm, ser supersmarrigt ut i alla fall! :)

johanna-tvillingmamma sa...

åh sådana hade jag tänkt göra till namngivningen men har förstått på andra att det "krävs" lite övning?! ja skam den som ger sig!

sv:tack! alma och stina tackar för grattiset också ;-)
kramar!

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Har tänkt flera gånger att jag ska göra sådana någon gång, med det verkar onekligen lite krångligt.....:)