söndag 26 februari 2012

VAB - ekonomi

VILL HA!!
Jag är SÅ trött på att ha ont om pengar. Jag vet att det finns folk som har det mycket värre än vad vi har och man ska vara tacksam för det man HAR. MEN jag skulle vilja

  • köpa kläder till barnen. Vi har så vi klarar oss tackvare (Stort TACK!) att vi ärver en massa, men jag skulle ändå någon gång vilja kunna köpa något fint.
  • köpa något fint till mig själv. OM jag någongång köper något så är det i de billigaste affärerna och jag använder nästan alltid någon slags kupong.
  • åka på semester. Om ett halvår är barnen två år och då får de inte längre åka gratis med flyg.
  • kunna köpa mat utan att behöva tänka på vad det kostar. 
  • ha råd att fixa med inredningen här hemma, det är ju ett av mina intressen.
  • kunna hitta på roliga saker utan att känna att vi inte har råd.
  • FLYTTA till större boende.
  • jobba deltid istället för heltid.
Det har ju inte direkt blivit bättre ekonomiskt efter man började VABBA. Jobbet drar ju av direkt när man har varit borta och Försäkringskassan dröjer ju ofta med att betala ut. Man ska anmäla, sen begära och sen måste man vänta på att förskolan ska skriva på ett intyg, skicka in det och sen vet jag inte om det är 30 dagars handläggningstid som vanligt. SUCK!

Inga kommentarer: