torsdag 30 juni 2011

Dåtid: Piff och Puff

Efter att vi fått veta att det var två små knoddar där inne, så var vi ju tvungna att kalla dem för något. Vi hade tidigt bestämt oss att inte ta reda på om vilket kön det var och det höll vi fast vid även nu. Det kunde vara flickor, pojkar eller rent av en av varje. Jag ångrade det beslutet mer och mer desto längre i graviditeten jag kom. Men vi höll ändå fast vid vårt beslut. De fick helt enkelt heta Piff och Puff i magen (där av bloggtiteln). Piff låg längst ner och sen kom Puff. 
Jag blev större och större, måttbandet mvc hade räckte inte till på långa vägar. Jag var trött på slutet och sommaren 2010 var helt sjukt varm - jag satt inne vid en fläkt varje dag. Jag fick karpaltunnelsyndrom och använde svettiga handledsskydd dygnet runt... Med andra ord så såg jag väldigt mycket fram emot att de små underverken skulle komma ut!
Problemet var att Piff låg i säte ganska tidigt så vi var beredda på att det eventuellt skulle bli kejsarsnitt när det var dags. Det är ju väldigt vanligt att tvillingar föds för tidigt. När jag närmade mig slutet tänkte jag att de kunde komma när som helst, men tiden bara gick och gick. Eftersom Piff fortfarande låg i säte och nu även Piff, fick vi till slut ett datum då snittet skulle ske, och det var i vecka 37+0 (då de anses som fullgångna). 


Äntligen dags! Jag klippte bort mitt huvud, såg hemskt svullen ut!

Inga kommentarer: